Sectiune a gsp.ro
Tine-ma minte! Inregistrare
02.03.2011 FOTBAL

Fanii lui CFR sînt împotriva parteneriatului cu Roşia Montană Gold Corporation. Mureşan îi linişteşte

Clubul CFR a încheiat astăzi un contract de colaborare cu "Roşia Montană Gold Corporation"

     Foto 1

"Este un parteneriat foarte important pentru noi. Chiar dacă sînt anumite reţineri vizavi de această corporaţie, eu n-am avut nici o reţinere să implic această societate printre sponsorii importanţi ai echipei", a spus preşedintele CFR-ului, Iuliu Mureşan.
Miner
în copilărie

Oficialul campioanei a dezvăluit amănunte interesante din copilăria sa. "Provin dintr-o familie de mineri. Tatăl meu a fost miner inginer şi mă lua cu el în mină cînd eram copil. Am lucrat două luni în mină să fac bani. Luam probe de monoxid de carbon. Am cunoscut procesul de exploatare al minereului. Poate unii se gîndesc că e un proiect controversat, dar nu e nimic controversat. Eu m-aş bucura ca peste 2-3 ani compania să poată să exploateze aurul de la Roşia Montană, iar noi să putem pune sigla CFR-ului pe un lingou de aur. Noi tindem spre aur întotdeauna", a precizat Mureşan. "Roşia Montană Gold Corporation" va beneficia de publicitate în incinta stadionului urmînd ca pe viitor numele companiei să apară şi pe tricourile de joc ale feroviarilor.

"Sînt bani care nouă ne prind bine, dar mult mai bine ar prinde României acel aur care urmează să fie exploatat"
Iuliu Mureşan preşedinte CFR Cluj

"Ne bucurăm că sîntem alături de echipa fanion a Transilvaniei. Ne dorim ca aurul de la Roşia Montană să rămînă în România pentru români. Ne dorim ca CFR-ul să continue performanţele din ultimii ani"
Dragoş Tănase
director general RMGC

Proiect controversat
Cei mai mulţi dintre suporterii CFR-ului nu văd compatibilă asocierea dintre clubul clujean şi compania care derulează controversatul proiect minier din Munţii Apuseni. Iuliu Mureşan a încercat să facă lumină. "Cianuri se găsesc în sîmburii de la toate fructele. În cafeaua pe care o bem se găseşte cianură, o doză de 6 miligrame. Substanţa periculoasă va fi deversată într-un loc special şi va fi o concentraţie mică. Aceste lucruri trebuie explicate. E o necunoaştere, iar dacă se explică în mod normal oamenii trebuie să înţeleagă", a spus Mureşan. Fanii formaţiei clujene au lansat o petiţie online, pe site-ul www.petitieonline.ro, prin care îşi exprimă dezaprobarea faţă de parteneriatul cu RMGC. "Suporterii CFR protestează faţă de decizia clubului clujean de a intra în parteneriat cu compania Roşia Montană Gold Corporation, indiferent de forma sau de beneficiile materiale aduse clubului, din cauza gravelor nereguli ecologice dar şi social-economice pe care proiectul societăţii canadiene le va avea asupra României. Nu vrem sponsorizare cu preţul onoarei!", se arată în petiţia lansată de simpatizanţii lui CFR.

Suporteri de la Roşia Montană pentru CFR
RMGC va pune la dispoziţie mai multe autocare şi va asigura intrarea la meciurile CFR-ului de la Cluj locuitorilor din Roşia Montană şi împrejurimi. Conform parteneriatului încheiat între cele două societăţi, gruparea feroviară va organiza mai multe turnee în localităţile miniere din Munţii Apuseni pentru copii şi juniori.


RMGC este o companie înfiinţată în 1997, în judeţul Alba, ai cărei acţionari sînt Gabriel Resources, cu 80,46 la sută, Minvest Deva, cu 19,31 la sută şi alţi acţionari minoritari (0,23 la sută). Compania derulează în Apuseni un proiect minier extrem de controversat care a stîrnit reacţii dure din partea organizaţiilor ecologice şi non-guvernamentale care văd în exploatarea de la Roşia Montană riscul contaminării cu cianură a unei zone foarte populate. Pînă în prezent, Gabriel Resources a investit în România aproximativ 400 de milioane de dolari prin RMCG, se arată pe site-ul oficial al companiei.

COMENTARII (351)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
De scippio pe 05.03.2011 la 12:10
@albu-alex Mai, din cate imi dau eu seama, voi cei din gruparea "anti" folositi niste linii de argumentatie, sa le numesc asa, care se bat cap in cap prin insasi natura lor. Poate de aici si impresia lui Superman ca de fapt voi mai intai sunteti "anti" pentru ca e mai cool si apoi incercati sa culegeti argumente de orice natura. Sa ma explic. (Precizez inca o data ca eu nu sunt deocamdata nici "anti" RMGC nici "pro" intrucat consider ca nu sunt inca suficient de informat dar asocierea CFR-RMGC nu-mi pica 100% bine tocmai din cauza controversei). 1. In primul rand folositi linia de argumente de natura ecologica- aceasta exploatare va distruge mediul si ecosistemul local - dar in acelasi timp si pe cea nationala - aurul e a romanilor si trebuie exploatat astfel incat sa ramana la statul roman. Pai aici e o contradictie pentru ca aceasta exploatare va produce aceleasi distrugeri indiferent daca o face statul roman, o firma privata romaneasca sau una straina si indiferent daca se va face acum sau peste 20 de ani. Nu vad ce tehnologie s-ar putea inventa in viitorul apropiat astfel incat sa extragi cantitati de aur de ordinul gramelor pe tona de pamant fara sa misti din loc acel pamant. 2. O alta linie de argumentatie este cea a coruptiei autoritatilor statului (acum deja se accepta ideea exploatarii)- autoritatile corupte incheie un contract pagubos statului si nici macar prevederile bune din acesta nu vor fi respectate datorita spagii care se va lua si pe parcurs - nu se va mai face ecologizarea la finalul exploatarii, barajul va fi construit de mantuiala, etc Pai aici este din nou o contradictie majora pentru ca pe de alta parte voi pretindeti ca exploatarea sa o faca statul roman si credeti ca statul va face mai bine toate aceste lucruri decat o firma privata. Care stat? Care tocmai s-a lasat corupt la incheierea contractului? Autoritatile pe care le presupuneti din start suficient de corupte si in trecut si acum si in viitor incat peste ani de zile cand se va termina exploatarea sa nu fie capabile sa impuna ecologizarea zonei conform contractului? Adica de ce aceste autoritati intr-o asociere cu o firma straina ar fi incapabile si imorale si ar deveni brusc capabile si morale lasate pe cont propriu? Avem exemple multe de autoritati capabile in ultimii 20 de ani? Sau de mari intreprinderi de stat care sa fie altceva decat uriase gauri negre de scurgere a fondurilor statului? (Continui intr-o noua postare ca sa nu o fac pe asta prea lunga)
CITEAZA
De saliceanu pe 05.03.2011 la 09:59

albusibiu a spus pe 05.03.2011 08:22 @Superman, ai uitat un aspect, cel mai important de fapt. Toti baga bani, DAU SPAGI si apoi pozeaza in investitori corecti. Ca doar nu crezi ca termenii astia extrem de favorabili le-au picat din cer, nu? Ei au negociat cu statul si nu statul cu ei, nu ti se pare asta un aspect demn de remarcat? Culmea, inca au tupeul de a-si maximiza partea din afacere chiar si in anii astia, prin manevrele din asocierea cu statul. Ei bine, pentru si din cauza aspectului scris cu majuscule cred ca se poate schimba toata soarta afacerii. E destul sa faci pe unul sa vorbeasca pentru a denunta ilegalitatea. Aici e vorba de interese de stat, aici ar trebui sa fie vorba de serviciile secrete care AR TREBUI sa ne pazeasca interesele. Deocamdata nu se intampla asta insa, cine stie ce aduce anul?

...a brave new world ?!
CITEAZA
De albusibiu pe 05.03.2011 la 08:22
@Superman, ai uitat un aspect, cel mai important de fapt. Toti baga bani, DAU SPAGI si apoi pozeaza in investitori corecti. Ca doar nu crezi ca termenii astia extrem de favorabili le-au picat din cer, nu? Ei au negociat cu statul si nu statul cu ei, nu ti se pare asta un aspect demn de remarcat? Culmea, inca au tupeul de a-si maximiza partea din afacere chiar si in anii astia, prin manevrele din asocierea cu statul. Ei bine, pentru si din cauza aspectului scris cu majuscule cred ca se poate schimba toata soarta afacerii. E destul sa faci pe unul sa vorbeasca pentru a denunta ilegalitatea. Aici e vorba de interese de stat, aici ar trebui sa fie vorba de serviciile secrete care AR TREBUI sa ne pazeasca interesele. Deocamdata nu se intampla asta insa, cine stie ce aduce anul?
CITEAZA
De raaauul pe 05.03.2011 la 03:34
Iubesc CFR CLUJ este o echipa foarte puternica si Adunata Adik Nu Joaca Imprastiat ca alte echipe De Exp: Steaua Rapid Dinamo.... RESPERT ECHIPA CFR CLUJ
CITEAZA
De superman1 pe 05.03.2011 la 01:39
na, c-am ajuns si eu in Cluj. @cj.07.cfr: corect, subscriu, si eu as prefera tot profitul sa fie in conturile statului roman, dar sunt doua aspecte1. nu e corect fata de ei sa le dai concesiunea, sa-i lasi sa investeasca timp de 13 ani si apoi sa te trezesti ca vrei tu tot profitul si sa-i alungi 2.nu poti sa scapi fara procese iar sansele de a castiga sunt cvasi nule. De aici trebuie pornit si judecat realist. @albusibiu: schimbarea mea de opinie a fost in privinta oportunitatii proiectului si te asigur ca nu voi schimba tabara. proiectul trebuie facut. dilema e in privinta celui care va incasa banii, adica ce-i spuneam mai sus lui cj.07.cfr. realistic vorbind s-ar putea bloca proiectul, platite despagubiri canadienilor (ca fara ele nu scapam), apoi conservat aurul pana cand pretul va fi ridicat si exploatat in regie proprie peste 20 de ani cu investitie proprie. dar aici nu e vorba de ecologie, e vorba de al cui sa fie profitul. si indiferent de calea care se va alege, exploateaza canadienii acum sau romanii peste 20 de ani, nu vad unde e imoralitatea demersului rmgc. sunt companie miniera, actioneaza dupa niste legi nationale si internationale. deci abordarea rmgc trebuie facuta independent de multumirea/nemultumirea vis-a-vis de unde merge mai mult profit. ca nu poti condamna rmgc ca e SA si nu e ONG. imoralitatea rmgc e aceeasi cu a oricarui investitor strain in romania sau cu a oricarui investitor roman in strainatate: toti baga bani, respecta legile si incearca sa scoata profit.
CITEAZA
De cheferistul pe 04.03.2011 la 22:29
C.)ZONE INUNDATE SI MLASTINI(adica miciletale balti insignifiante)O mlastina inundata prezinta straturi de gradare a bumbacaritei in comunitati mai acide cu Potentilla palustris precum si numeroase specii de rogoz. Aceasta mlastina acida distinctiva si unica este clasificata ca habitat prioritar *7110 Turbarii active in Anexa 1 din Directive Habitate si Ord 1198 din 2005, avea mlastini cu muschi Sphagnum, cu specii ca Drosera rotundifolia, Carex limosa si Dactylorhiza maculata, clasificate ca rare in Lista Rosie a plantelor din Romania, si rare in Inventarul Roman al Pajistilor, 2003 (A. Sarbu, Coldea Gh et col.). Fig. 2 Dactylorhiza maculata Aceasta comunitate de mlastina este un habitat prioritar EMERALD (Caricetum limosae Br.-Bl.1921; !54.5 mlastini de tranzitie).Astfel de habitate umede nu exista izolat ci cuprind o parte dintr-un complex de habitate deschise, asociatii ce includ mlastini mezo-oligotrofe cu pasuni mezotrofice rare in care se gasesc Carex dioica, and Bug Orchid (Orchis coriophora), cu „Valoare Naturala Ridicata” de deal si de munte ce contin specii vulnerabile precum Arnica montana, Botrychium lunaria clasificate ca rare in Lista Rosie a plantelor din Romania, si rare-vulnerabile in Inventarul Roman al Pajistilor, 2003 (A. Sarbu, Coldea Gh et col.), si Trollius europeaus, precum si pasiuni oligotrofice si uscate de Nardus.!!iar acum sa trecem la amaratele de vetre si si galeri care sunt bune de aruncat la gunoi!La Roşia Montană s-au descoperit 7 km de galerii romane, tăbliţe cerate despre dreptul roman şi 80 de km de galerii medievale, unice în lume. Lemnul descoperit aici datează din perioada dacică, 41 de monumente sunt înscrise în lista monumentelor istorice. Bisericile Ortodoxă, Romano-Catolică, Unitariană şi Protestantă se numără printre cei mai mari proprietari de terenuri şi imobile din Roşia Montană. Ele au declarat în mod public faptul că vor refuza să îşi vândă proprietăţile companiei miniere.pe acestea doar le voi trece in pagina pentru ca nu imi mai permite timpul sa detaliez dara daca ai unele nelamuriri o sa fiu bucuros sa ti le crarific can voi avea timp!!cat despre restul balivernelor cu amrican pardon canadian dream keep dreaming!!asta daca vrei tu dar eu cred ca sunt puse la prosteala si alea si nici macar tu nu crezi in asemnea basme sau cine stie!!O seara buna!!ciau-pa
CITEAZA
De cheferistul pe 04.03.2011 la 22:17
iti voi raspunde pe portiuni pentru a evita imposibilitatea publicari raspunsului la finalul lui,asa cum am patit ieri cu el din cauza soft-ului pe care il au acesti amarati si care este de cacao ne danduti sansa sa iti afirmi si argumentezi un raspuns temeinic,doar in fraze scurte si oligoide!!asa ca putina pacienta!
CITEAZA
De cheferistul pe 04.03.2011 la 22:04

superman1 a spus pe 04.03.2011 18:18 Haideti sa va spun care sunt dezavantajele proiectului. Pentru echilibru. Lacul de acumulare va fi pe valea Cornii, nu pe valea Rosia. Valea Rosia va primi un baraj micut care sa decanteze apele actuale infestate (am spus mai jos ca in prezent apa din raul Rosia depaseste de 110 ori limita legala la zinc, de 64 de ori la fier si de 4 ori la arsenic si alte metale) astfel incat sa nu mai existe decat ape curate care se varsa in Aries. Acest rau n-are legatura cu exploatarea ci doar cu ecologizarea zonei. Dar sa revin la avantaje. Marele dezavantaj e dat de folosirea vaii Cornii pentru proiect. Va fi un baraj de aproape 200 de m inaltime (firma americana de renume care-l face declara ca va fi cel mai solid baraj din lume, gandit sa reziste la cutremure de o magnitudine care nu s-a inregistrat niciodata in Transilvania) dar cert e lacul de acumulare nu va putea inlocui peisajul actual. Acesta e marele dezavantaj - valea Cornii. Ca si fauna nu sunt probleme pentru ca exista doar arici, veverite, pasarele, deci nimic protejat si exista un plan ca ele sa migreze in momentul cand va incepe exploatarea dar si asta e un dezavantaj, nu? Ca si animalutele conteaza (cel putin pentru mine). Al treile dezavantaj e faptul ca vor disparea minele romane (nu au o valoare deosebita, sunt galerii miniere de pe vremea romanilor) dar e o pierdere. Dispar cateva tauri (lacuri cu apa formate in gropi unde s-a facut minerit), dar nu sunt mari iar principalele tauri (cele mai mari) raman. Al cincelea dezavantaj e legat de cine va beneficia de aur. Statul roman detine 20% din afacere si chiar daca principalul actionar e un un roman (Timis), nu putem spune ca RMGC are capital autohton. Iar aici e vorba de pragmatism dar si de moralitatea de a retrage concesiunea unei companii care a investit de cand a venit sute de milioane de usd, bani care au ajuns, majoritatea, in buzunarele celor care au avut case in zona. Nu stiu daca stiti cum au paltit canadienii casele celor de pe valea Cornii, dar daca ar fi sa ma intorc in trecut m-as intoarce in 1998 si as cumpara case in Rosia la pret de nimic ca sa le vand la pret de oras mare. Oamenii au vandut inclusiv constructiile de lemn, gen soproane, la pret de constructii permanente. Cand au inceput sa se achizitioneze case a inceput "cabaniada" toti construiau soproane de lemn si le vindeau la preturi de 10 ori mai mari catre canadieni. Pana cand canadienii s-au prins si au inceput ca atunci cand cumpara ceva sa demonteze cosmeliile si sa taie lemnele. Cu banii obtinuti satenii puteau sa-si cumpere 3-4 case in satele invecinate. Au existat trei alternative: unu: satenii sa ia banii si sa faca ce vor cu ei doi: sa se mute in Alba Iulia in cartierul Recea (la 2 km de centru), un cartier inchis unde fiecare si-a ales modelul de casa pe care il doreste (proiecte individuale) + sa primeasca diferenta de bani trei: sa se mute intr-un sat nou, Piatra Alba, situat la iesierea din Rosia langa Aries, pe un deal frumos (am fost acolo). Acel sat nou nu se construieste inca dar e proiectat iar casele sunt proiectate de arhitecti romani si americani ca sa pastreze specificul transilvanean. In plus, satenii vor primi si diferenta de bani. Satul e chiar misto, cu o fantana mare in centru (care iarna va fi patinoar), cu un centru civic super fain... Deci chiar misto. Ei, cam astea sunt in mare dezavantajele.

am avut pacientza sa itzi citesc bolboroseala inutila de la un capat la altul iar cand am ajuns la sfarsit trebuie sa recunosc ca mi-ai smuls un suras destul de fotzat,dar nu de rdin cauza faptului ca ai reusit sa te faci foarte comic in argumentatzia ta fara sens si total deplasata de realitate dar pentru ca ai reusit sa ma inervezi din nou!!dar sa lasam boboroseala si sa trecem la infirmarea afirmatzilor total eronate pe care le-ai enuntzat! 1.in zona respectiva si de care vorbesti tu nu exista doar veverite,arici si alte animalutze pe care tu le cunosti de la orele de biologie din clasa a IX a sau asa itzi imaginezi acea zona oricum e acelasi lucru!!In zonele limitrife satului si si in imediata apropiere a lui exista o fauna si o biodiversitate extrem de bogata.Sa o luam pe zone A)PASUNI-Pasunile, in mod particular si zonele inmugurite respectiv mlastinile asociate lor, s-au dovedit a fi bogate in specii, prezentand un interes botanic deosebit, des intalnite. Aproximativ 60% din aceasta arie este, in mod evident acoperita de „pajisti” (pasuni), cu 20% din ele reprezentand fanaturi. Pe langa un numar de plante de pasune respectiv comunitati rare sau amenintate, am inregistrat opt speciii de orhidee de pasune, dintre care sase sunt trecute pe Lista Rosie a Plantelor din Romania: Anacamptis pyramidalis, Gymnadenia conopsea, Orchis coriophora, Orchis ustulata, Stupinita Platanthera bifolia si Traunsteinera globosa. Un habitat care ne-a surprins in mod special a fost acela de Sphagnum, in vai asociate cu mlastini acide precum si in mlastinile inundate/ inflorite si in habitatele de pajiste. B.)Pajisti extensive, submuntoase, mezotrofice pajisti de munte, mezofilice, fertilizate cu balegar adiacente pasiunilor sunt colorate si bogate in specii formate din asociatiile Arrhenatheretum, Scorzonero rosae–Festucetum rubrae nigicentris.Pajistile mai mlastinoase, cu ierburi inalte (pajisti semi-naturale cu ierburi inalte) au o flora diferita cu specii care includ Caltha palustris, Colchicum autumnale, Deschampsia cespitosa, Filipendula ulmeria, Geranium sylvaticum, rarevulnerabile in Inventarul Roman al Pajistilor, 2003 (A. Sarbu, Coldea Gh et col.), Geum rivale, Gymnadenia conopsea, Lychnis flos-cuculi, Pedicularis exaltata, Phyteuma scorzonerifolia, Rumex acetosa, Trollius europaeus, clasificate ca rare in Lista Rosie a plantelor din Romania, si rare-vulnerabile in Inventarul Roman al Pajistilor, 2003 (A. Sarbu, Coldea Gh et col.) precum si Veratrum nigrum.
CITEAZA
De gorgeousroadkill pe 04.03.2011 la 21:39
@scippio - ai dreptate, nu accept sa fiu contrazis decat rareori. Mda, postarile mele, mai ales la ore tarzii, sunt evident mai putin elegante decat ale tale. Corect, am obiceiul daca nu sa decapitez, macar sa vivisectionez/eviscerez pe cei care ma deranjeaza. Stiu ca de multe ori beau in exces. Bineinteles ca sunt de un narcisism fascinant si de o aroganta care scoate din minti chiar si oameni altfel calmi. Sunt de acord cu tine in toate astea, doar ca, nu stiu cum naiba, spuse de tine suna ca si cum ar fi vicii sau defecte! o_O
CITEAZA
De scippio pe 04.03.2011 la 21:26

gorgeousroadkill a spus pe 04.03.2011 19:39 scippio - pentru moment o sa-ti ignor obrazniciile si-ti astept mail-ul. Si ca sa raspund unor marlanii pe care, viteaz, le-ai indreptat (si) impotriva mea fara sa precizezi sursa frustrarilor si ca sa nu-ti mai obosesc ochisorii aia scumpi, scurt: daca tie nu-ti pasa ce se intampla cu finantele clubului, cum este administrat acesta, care este viitorul pe termen scurt-mediu-lung nu inseamna ca "iti vezi de treburile tale", ca esti un bun suporter si un mirific franar. Ci doar ca habar nu ai ce inseamna un club de fotbal si care ar trebui sa fie relatia lui cu suporterii. De ce sa nu-l sustinem pe jiji, doar el baga mai multi bani ca Arpi?

@The Gorgeous One Eu cred ca daca citim in DEX definitia marlaniei iar apoi facem o analiza pe text, postarile mele versus ale tale si facem bilantul iesi castigator detasat. La marlanii. La mine gasim mai degraba ironii, poate unele mai groase spre deosebire de tine unde abunda expresiile sulfuroase. E adevarat ca le amesteci cu mostre de inteligenta (uneori) sclipitoare in genul mancarilor chinezesti dulci-acre dar nu (intodeauna) suficient cat sa ne pacalesti. Asa ca las-o jos pe asta cu marlania ca e un soi de rade ciob de oala sparta. Dragule, zici ca as avea o frustrare. Da, am o frustrare. De fapt am doua. Una e legata de faptul ca sunt foarte multi (you included), altfel foarte inteligenti si cultivati (you included) care inca nu sunt capabili sa dialogheze. Mai precis nu sunt capabili sa "dialogheze" decat cu cei care au exact aceeasi parere cu ei. Care de fapt nici nu e dialog ci doar un monolog pe mai multe voci: mama ce destepti si ce frumosi suntem si cata dreptate avem. Daca vine unul care se abate de la mantra, in loc sa vedem in asta un stimulent si o provocare (in sensul bun) prima reactie la multi (you included) este sa dea din copite, sa-l decapiteze ca pe un veritabil dusman al poporului si sa-i lipeasca imediat o eticheta: bou, vandut, lingau, pupincurist. Argumentele (adesea emotionale) sunt expuse o singura data ca veritabile axiome irefutabile. Orice punere a lor la indoiala este aspru pedepsita, no matter what., contra-argumentele nu prea intereseaza.cu adevarat avand in vedere viteza cu care este ghilotinat ghiaurul. Iar a doua frustrare se refera la tine individual dar am sa ti-o spun alta data. La buna vedere!
CITEAZA
De gorgeousroadkill pe 04.03.2011 la 21:26
Nostim typo, de pe dinamomania: "a salut pe toti! un dinavomist din Timisoara ! marco_dinamovistu (04.03.2011 20:34)"
CITEAZA
De gorgeousroadkill pe 04.03.2011 la 19:39
scippio - pentru moment o sa-ti ignor obrazniciile si-ti astept mail-ul. Si ca sa raspund unor marlanii pe care, viteaz, le-ai indreptat (si) impotriva mea fara sa precizezi sursa frustrarilor si ca sa nu-ti mai obosesc ochisorii aia scumpi, scurt: daca tie nu-ti pasa ce se intampla cu finantele clubului, cum este administrat acesta, care este viitorul pe termen scurt-mediu-lung nu inseamna ca "iti vezi de treburile tale", ca esti un bun suporter si un mirific franar. Ci doar ca habar nu ai ce inseamna un club de fotbal si care ar trebui sa fie relatia lui cu suporterii. De ce sa nu-l sustinem pe jiji, doar el baga mai multi bani ca Arpi?
CITEAZA
De saliceanu pe 04.03.2011 la 19:39

retardila a spus pe 04.03.2011 19:00 Iarba, lac, barci, banci, copii care se joaca pe mal, veverite.. un film american de propaganda din anii 50......hai ma, tu chiar crezi toate astea?

El nu crede nimic. El doar reda ca un patefon. Asa a fost invatat la randul lui. Nu'i vinovat.
CITEAZA
De retardila pe 04.03.2011 la 19:00

superman1 a spus pe 04.03.2011 18:18 Haideti sa va spun care sunt dezavantajele proiectului. Pentru echilibru. Lacul de acumulare va fi pe valea Cornii, nu pe valea Rosia. Valea Rosia va primi un baraj micut care sa decanteze apele actuale infestate (am spus mai jos ca in prezent apa din raul Rosia depaseste de 110 ori limita legala la zinc, de 64 de ori la fier si de 4 ori la arsenic si alte metale) astfel incat sa nu mai existe decat ape curate care se varsa in Aries. Acest rau n-are legatura cu exploatarea ci doar cu ecologizarea zonei. Dar sa revin la avantaje. Marele dezavantaj e dat de folosirea vaii Cornii pentru proiect. Va fi un baraj de aproape 200 de m inaltime (firma americana de renume care-l face declara ca va fi cel mai solid baraj din lume, gandit sa reziste la cutremure de o magnitudine care nu s-a inregistrat niciodata in Transilvania) dar cert e lacul de acumulare nu va putea inlocui peisajul actual. Acesta e marele dezavantaj - valea Cornii. Ca si fauna nu sunt probleme pentru ca exista doar arici, veverite, pasarele, deci nimic protejat si exista un plan ca ele sa migreze in momentul cand va incepe exploatarea dar si asta e un dezavantaj, nu? Ca si animalutele conteaza (cel putin pentru mine). Al treile dezavantaj e faptul ca vor disparea minele romane (nu au o valoare deosebita, sunt galerii miniere de pe vremea romanilor) dar e o pierdere. Dispar cateva tauri (lacuri cu apa formate in gropi unde s-a facut minerit), dar nu sunt mari iar principalele tauri (cele mai mari) raman. Al cincelea dezavantaj e legat de cine va beneficia de aur. Statul roman detine 20% din afacere si chiar daca principalul actionar e un un roman (Timis), nu putem spune ca RMGC are capital autohton. Iar aici e vorba de pragmatism dar si de moralitatea de a retrage concesiunea unei companii care a investit de cand a venit sute de milioane de usd, bani care au ajuns, majoritatea, in buzunarele celor care au avut case in zona. Nu stiu daca stiti cum au paltit canadienii casele celor de pe valea Cornii, dar daca ar fi sa ma intorc in trecut m-as intoarce in 1998 si as cumpara case in Rosia la pret de nimic ca sa le vand la pret de oras mare. Oamenii au vandut inclusiv constructiile de lemn, gen soproane, la pret de constructii permanente. Cand au inceput sa se achizitioneze case a inceput "cabaniada" toti construiau soproane de lemn si le vindeau la preturi de 10 ori mai mari catre canadieni. Pana cand canadienii s-au prins si au inceput ca atunci cand cumpara ceva sa demonteze cosmeliile si sa taie lemnele. Cu banii obtinuti satenii puteau sa-si cumpere 3-4 case in satele invecinate. Au existat trei alternative: unu: satenii sa ia banii si sa faca ce vor cu ei doi: sa se mute in Alba Iulia in cartierul Recea (la 2 km de centru), un cartier inchis unde fiecare si-a ales modelul de casa pe care il doreste (proiecte individuale) + sa primeasca diferenta de bani trei: sa se mute intr-un sat nou, Piatra Alba, situat la iesierea din Rosia langa Aries, pe un deal frumos (am fost acolo). Acel sat nou nu se construieste inca dar e proiectat iar casele sunt proiectate de arhitecti romani si americani ca sa pastreze specificul transilvanean. In plus, satenii vor primi si diferenta de bani. Satul e chiar misto, cu o fantana mare in centru (care iarna va fi patinoar), cu un centru civic super fain... Deci chiar misto. Ei, cam astea sunt in mare dezavantajele.

Iarba, lac, barci, banci, copii care se joaca pe mal, veverite.. un film american de propaganda din anii 50......hai ma, tu chiar crezi toate astea?
CITEAZA
De albusibiu pe 04.03.2011 la 18:49
@mosul, sa fiu sincer, eu nu vreau sa se ridice echipa asta chiar cu orice pret, desi, o spun, sunt profund legat afectiv de ea, fiind in 2003 component al primului lot din care s-a format mai apoi echipa de acum. Vreau mai intai sa fie buna, asa cum foarte placut au surprins pe toata lumea in toamna, vreau sa vad manifestari frumoase la meciuri (unde deocamdata nu vine chiar "lumea buna"), vreau ca proiectul sa fie durabil si nu pe picioare tremurande asa cum este acum cand, mi-e teama, daca ar reusi cumva promovarea s-ar putea sa urmeze chiar vanzarea locului (depinde cat va insista Primaria sa investeasca in modernizarea stadionului). Sunt cativa jucatori buni la Sibiu pe care daca vei vedea meciul chiar te invit sa-i urmaresti, jucatori care ar putea evolua si acum fara probleme in Liga I. Favoritul meu este Phillip Hallmen, un tanar foarte serios si muncitor pe care daca il vor baga azi in atac merita sa focalizezi. Au fost ceva rezultate bune si in amicale, au batut Gazul la Medias, au avut stagiu in Antalya, posibilitati ar fi, dar mi-e chiar teama de jocurile de culise la care se vor deda cele 2 echipe mentionate. Data trecuta cand a mai tras o echipa din Sibiu la promovare, acum 7 ani, a fost randul Pandurilor sa fure (pe fata, mai ales in meciul direct - cumparare de jucatori) de asta nu am nicio urma de mila pentru situatia lor dezastruoasa de acum.
CITEAZA
De retardila pe 04.03.2011 la 18:42

superman1 a spus pe 04.03.2011 18:18 Haideti sa va spun care sunt dezavantajele proiectului. Pentru echilibru. Lacul de acumulare va fi pe valea Cornii, nu pe valea Rosia. Valea Rosia va primi un baraj micut care sa decanteze apele actuale infestate (am spus mai jos ca in prezent apa din raul Rosia depaseste de 110 ori limita legala la zinc, de 64 de ori la fier si de 4 ori la arsenic si alte metale) astfel incat sa nu mai existe decat ape curate care se varsa in Aries. Acest rau n-are legatura cu exploatarea ci doar cu ecologizarea zonei. Dar sa revin la avantaje. Marele dezavantaj e dat de folosirea vaii Cornii pentru proiect. Va fi un baraj de aproape 200 de m inaltime (firma americana de renume care-l face declara ca va fi cel mai solid baraj din lume, gandit sa reziste la cutremure de o magnitudine care nu s-a inregistrat niciodata in Transilvania) dar cert e lacul de acumulare nu va putea inlocui peisajul actual. Acesta e marele dezavantaj - valea Cornii. Ca si fauna nu sunt probleme pentru ca exista doar arici, veverite, pasarele, deci nimic protejat si exista un plan ca ele sa migreze in momentul cand va incepe exploatarea dar si asta e un dezavantaj, nu? Ca si animalutele conteaza (cel putin pentru mine). Al treile dezavantaj e faptul ca vor disparea minele romane (nu au o valoare deosebita, sunt galerii miniere de pe vremea romanilor) dar e o pierdere. Dispar cateva tauri (lacuri cu apa formate in gropi unde s-a facut minerit), dar nu sunt mari iar principalele tauri (cele mai mari) raman. Al cincelea dezavantaj e legat de cine va beneficia de aur. Statul roman detine 20% din afacere si chiar daca principalul actionar e un un roman (Timis), nu putem spune ca RMGC are capital autohton. Iar aici e vorba de pragmatism dar si de moralitatea de a retrage concesiunea unei companii care a investit de cand a venit sute de milioane de usd, bani care au ajuns, majoritatea, in buzunarele celor care au avut case in zona. Nu stiu daca stiti cum au paltit canadienii casele celor de pe valea Cornii, dar daca ar fi sa ma intorc in trecut m-as intoarce in 1998 si as cumpara case in Rosia la pret de nimic ca sa le vand la pret de oras mare. Oamenii au vandut inclusiv constructiile de lemn, gen soproane, la pret de constructii permanente. Cand au inceput sa se achizitioneze case a inceput "cabaniada" toti construiau soproane de lemn si le vindeau la preturi de 10 ori mai mari catre canadieni. Pana cand canadienii s-au prins si au inceput ca atunci cand cumpara ceva sa demonteze cosmeliile si sa taie lemnele. Cu banii obtinuti satenii puteau sa-si cumpere 3-4 case in satele invecinate. Au existat trei alternative: unu: satenii sa ia banii si sa faca ce vor cu ei doi: sa se mute in Alba Iulia in cartierul Recea (la 2 km de centru), un cartier inchis unde fiecare si-a ales modelul de casa pe care il doreste (proiecte individuale) + sa primeasca diferenta de bani trei: sa se mute intr-un sat nou, Piatra Alba, situat la iesierea din Rosia langa Aries, pe un deal frumos (am fost acolo). Acel sat nou nu se construieste inca dar e proiectat iar casele sunt proiectate de arhitecti romani si americani ca sa pastreze specificul transilvanean. In plus, satenii vor primi si diferenta de bani. Satul e chiar misto, cu o fantana mare in centru (care iarna va fi patinoar), cu un centru civic super fain... Deci chiar misto. Ei, cam astea sunt in mare dezavantajele.

asta este Paradisul, tovarasi...
CITEAZA
De albusibiu pe 04.03.2011 la 18:38
Superman, la final pune sursa de documentare: RMGC. Ceea ce mi se pare absolut delicios este ca la studiile aduse de noi in discutie n-ai marait absolut nimic ci i-ai dat voiniceste, cu mult tupeu, inainte cu ale tale. Doar la ASE-ul mentionat de mine i-ai zis "ISE" si, probabil ai fi vrut sa faci o legatura cu Soros dar.....s-o ros ideea. Pana la urma, fiindca tot ziceai ca locuiesti in Bucuresti am sa-ti replic: SE VEDE! Pragmatism, ha? Tu spune-i asa si apoi dormi linistit noaptea. Astept insa sa ne spui cine a facut toate studiile astea (fiindca daca le-a facut cumparatorul, chiar si platit de statul roman - nu se pun), astept sa zici de ce anumite surse spun despre "dezastrul" ecologic de acum ca poate fi rezolvat fara prea mari costuri si mai ales astept sa aud de la tine daca ai citit ideea ca statul roman, dintr-o mareata a V-a parte la inceput, pana la urma se pare ca partea sa se diminueaza ciudat. Investitii RMGC? Tu le-ai mentionat pe cele vizibile (enorme, bineinteles, pentru o minte care ne-a demonstrat ca intelege traiul unei echipe de fotbal prin vanzarea de bilete), eu le voi mentiona pe cele invizibile sesizabile in numirile "incuscrite" din ministere, prin zdroaba oficialilor nostri de a le face partie pe proiect, pe campania-santaj din presa si acum prin implicarea oarecum neinspirata la CFR (fiindca nu vor avea beneficii importante de aici - serios nu stiu cum au calculat ei in cazul asta). Oricum, nu topai prea mult: deocamdata intelegerea e pe un an si pana la cei 5 ani de care auzeam eu presimt o fractura. Oricum canadienii au inceput curajos, au dat acontul, la suprafata, dar, ciudat, inca de la inceput au adoptat metodele locului, cum bine mentiona unul dintre articolele la care noi te-am trimis, "invatate probabil de la Bechtel". Acum sigur vei sari sa zici ca si aia sunt onorabilii planetei si ca doar nu suntem in stare sa vedem autostrada promisa. Te-ai fentat o data schimband taberele, te axezi acum pe proiecte care in Romania, la astfel de interese, sunt doar promisiuni asa ca, singura speranta pe care o am in privinta ta este doar sa fii naiv, nu si rauvoitor.
CITEAZA
De retardila pe 04.03.2011 la 18:37

scippio a spus pe 04.03.2011 17:30 @retardila Eu zic sa nu te superi. Pentru ca te-ai supara ca vacarul pe sat, scuza-am ca ti-o spun. (in caz ca nu stii poanta cu vacarul si satul, sa stii ca nu eo jignire, adica nu te fac vacar). Eu nu vad pe nimeni mercantil pe aici, vad doar o discutie mai incinsa intre niste suporteri pe un subiect controversat, in speta RMGC. Ca sa nu ma banuiesti de "mercantilism" iti pot spune ca nici mie nu mi-a picat bine asocierea asta cu RMCG, si tocmai din cauza asta am sa ma informez cat mai bine. Acum trecand la alt subiect, te-am intrebat in ce calitate te intereseaza situatia veniturilor clubului dintr-un motiv foarte simplu. Pentru ca nu inteleg de ce unii pe aici se baga in seama mult mai mult decat trebuie pe anumite subiecte? Ce treaba avem noi, suporterii cu bilantul contabil al clubului? Asta e treaba actionarilor, a sponsorilor si a fiscului. Noi cel mult cumparam bilete, abonamente si materiale promotionale. Daca nu ne convine ce vedem la stadion putem sa nu mai cumparam. Punct. Eu chiar am facut asta. Ce il freaca pe X grija ce a facut Paskany cu banii atat timp cat nu este actionar nici macar cu 1% la club? Sau ce il freaca pe Y grija ca Paskany s-a cuplat cu fata aia? Pe mine asta ma mira..ca vad pe unii pe aici care se dau mari zmei si isi umfla galcile si-i cer socoteala lui Paskany, lui Muresan sau nu stiu cui pe niste subiecte cu care ei ca si fani nu au absolut nicio legatura. Tot asa cum sunt unii care sunt incapabili sa gandeasca altfel decat in stilul redusilor mintali, bolsevici sau talibani, de genul daca X nu-l face albie de porci pe Paskany si nu-l face felcer umflat pe Muresan atunci nu poate fi decat pupincurist. Si oricine nu e 100% de acord cu ce spun ei e un fel de dusman de clasa care trebuie umilit si exterminat. De parca intre extremele astea doua nu mai exista nimic.

practic nu ar trebui sa intereseze pe nimeni....dar EI au vandut o speranta (e drept, pe banii lor) pentu care voi o sa platiti (eu nu mai vin 2 ani pe stadion) bilete de intrare....Ei au vandut jucatori de n-spe mii euroi pe care i-au dus in alta parte (sa nu zic ca i-au luat in jeb), dar noua (voua) va vand bilete/abonamente la valoarea initiala....pentru a viziona jocul unei echipe prezentate acum x-luni....Solutia mea este cea mai simpla, o sa mi se falfaie.....desi, ca ceferist de zeci de ani nu cred ca pot sa accept sa mi se falfaie...
CITEAZA
De cj.07.cfr pe 04.03.2011 la 18:34
@superman1 - Multumesc pentru timpul alocat pentru textul de mai jos. Oricat de ecologi am fi noi si altii, punctul cel mai vulnerabil este pierderea de catre Romania a 80% din castig. Cum am mai spus, aurul poate fi al nostru, in intregime. Daca nu acum, in viitor. Si asta ma enerveaza cel mai tare. Romanii manjiti din functii cheie vor sa profite de pe urma canadienilor ACUM, pentru ca stiu ca n-o sa mai apuce sa-si ia partea daca proiectul treneaza. Cu diferenta de 80% din profit, mama-mama ce case ar putea face un stat roman responsabil, incoruptibil. Si nu numai celor din Rosia Montana.
CITEAZA
De mosul59 pe 04.03.2011 la 18:29
@ Albusibiu. Trb. sa fiti optimisti.!!!!. Ar trb. sa cautati si voi un Paskanyi , dar nu asociat cu RMGC. Ce echipa a avut Sibiul in anii "70" !!!!!!!. In orice caz eu asi dorii sa revina in liga 1 .
CITEAZA
De superman1 pe 04.03.2011 la 18:18
Haideti sa va spun care sunt dezavantajele proiectului. Pentru echilibru. Lacul de acumulare va fi pe valea Cornii, nu pe valea Rosia. Valea Rosia va primi un baraj micut care sa decanteze apele actuale infestate (am spus mai jos ca in prezent apa din raul Rosia depaseste de 110 ori limita legala la zinc, de 64 de ori la fier si de 4 ori la arsenic si alte metale) astfel incat sa nu mai existe decat ape curate care se varsa in Aries. Acest rau n-are legatura cu exploatarea ci doar cu ecologizarea zonei. Dar sa revin la avantaje. Marele dezavantaj e dat de folosirea vaii Cornii pentru proiect. Va fi un baraj de aproape 200 de m inaltime (firma americana de renume care-l face declara ca va fi cel mai solid baraj din lume, gandit sa reziste la cutremure de o magnitudine care nu s-a inregistrat niciodata in Transilvania) dar cert e lacul de acumulare nu va putea inlocui peisajul actual. Acesta e marele dezavantaj - valea Cornii. Ca si fauna nu sunt probleme pentru ca exista doar arici, veverite, pasarele, deci nimic protejat si exista un plan ca ele sa migreze in momentul cand va incepe exploatarea dar si asta e un dezavantaj, nu? Ca si animalutele conteaza (cel putin pentru mine). Al treile dezavantaj e faptul ca vor disparea minele romane (nu au o valoare deosebita, sunt galerii miniere de pe vremea romanilor) dar e o pierdere. Dispar cateva tauri (lacuri cu apa formate in gropi unde s-a facut minerit), dar nu sunt mari iar principalele tauri (cele mai mari) raman. Al cincelea dezavantaj e legat de cine va beneficia de aur. Statul roman detine 20% din afacere si chiar daca principalul actionar e un un roman (Timis), nu putem spune ca RMGC are capital autohton. Iar aici e vorba de pragmatism dar si de moralitatea de a retrage concesiunea unei companii care a investit de cand a venit sute de milioane de usd, bani care au ajuns, majoritatea, in buzunarele celor care au avut case in zona. Nu stiu daca stiti cum au paltit canadienii casele celor de pe valea Cornii, dar daca ar fi sa ma intorc in trecut m-as intoarce in 1998 si as cumpara case in Rosia la pret de nimic ca sa le vand la pret de oras mare. Oamenii au vandut inclusiv constructiile de lemn, gen soproane, la pret de constructii permanente. Cand au inceput sa se achizitioneze case a inceput "cabaniada" toti construiau soproane de lemn si le vindeau la preturi de 10 ori mai mari catre canadieni. Pana cand canadienii s-au prins si au inceput ca atunci cand cumpara ceva sa demonteze cosmeliile si sa taie lemnele. Cu banii obtinuti satenii puteau sa-si cumpere 3-4 case in satele invecinate. Au existat trei alternative: unu: satenii sa ia banii si sa faca ce vor cu ei doi: sa se mute in Alba Iulia in cartierul Recea (la 2 km de centru), un cartier inchis unde fiecare si-a ales modelul de casa pe care il doreste (proiecte individuale) + sa primeasca diferenta de bani trei: sa se mute intr-un sat nou, Piatra Alba, situat la iesierea din Rosia langa Aries, pe un deal frumos (am fost acolo). Acel sat nou nu se construieste inca dar e proiectat iar casele sunt proiectate de arhitecti romani si americani ca sa pastreze specificul transilvanean. In plus, satenii vor primi si diferenta de bani. Satul e chiar misto, cu o fantana mare in centru (care iarna va fi patinoar), cu un centru civic super fain... Deci chiar misto. Ei, cam astea sunt in mare dezavantajele.
CITEAZA
De albusibiu pe 04.03.2011 la 18:17
@Mosul, as vrea sa-ti impartasesc optimismul dar la Sibiu sunt probleme serioase financiare. Primaria a spus intotdeauna ca nu da bani de la bugetul local in sport (ci doar pune baza sportiva la dispozitie), nemtii de care se vorbea atata nici ei nu accepta sa vina si sa bage bani pe care-i sa-i administreze altii cum vor ei, echipa e bunicica dar platita prost insa in retur, in divizia B incepe sa se arate cloaca. Ma astept la infrangeri "dubioase" (pot sa zic chiar non-combat) la Ploiesti si chiar la Mioveni.
CITEAZA
De albusibiu pe 04.03.2011 la 18:12
@Superman, cand magarul nu se da din drum, tragi de el o data, de doua ori, dupa care il ocolesti si iti vezi de drum...
CITEAZA
De nea_silica pe 04.03.2011 la 18:04
Gorgeous: intru zilnic chiar de multe ori, citesc commenturile voastre, doar că nu mai am puterea să intru în discuţie, viaţa nu e întotdeauna roz, sunt probleme, nu pot, nici nu vreau să mă enervez pentru prostia unor oameni. Aşa că citesc, şi atât. Dar vă ţin pumnii :-)
CITEAZA
De mosul59 pe 04.03.2011 la 17:58
@ Albusibiu !!. Mioveni - Vointa Sibiu : 1 - 2 . Dupa meci astept sa-mi trimiti o bere !!!!.
CITEAZA
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Comenteaza


Trebuie sa fii logat pentru a adauga un comentariu

ALTE STIRI DIN FOTBAL

Băieţi de milioane...

Clujenii şi-au surclasat adversarii în retur. Kapetanos a deschis scorul. Elveţienii puteau reveni în joc, dar...

Supermutare! » CFR...

Jucătorul care a evoluat în sezonul trecut în Primera Division, la Gijon, va fi cedat în Liga 1 pînă în vara...

FC Basel - CFR Cluj...

După un început timid, în care FC Basel a făcut tot ce a vrut cu apărarea CFR-ului, clujenii au reuşit să...

Basel e în formă »...

Alexander Frei a fost menajat la ultimele partide pentru a fi pe teren la confruntarea cu CFR

MECIURI

  • Rapid
    Rapid
  • -
  • CFR Cluj
    CFR Cluj

25.08.2016 21:30

CELE MAI COMENTATE

MOTORSPORT

Un raliu care a decurs bine, dar s-a sfarsit prost!

Bogdan Marisca si Sebastian Itu au demonstrat la “Timis Rally – Realitatea TV” ca sunt intr-o forma buna si sunt pregatiti sa se lupte pentru podiumul campionatului. Inca din a treia proba speciala a raliului cei doi s-au instalat in fruntea clasamentului provizoriu al competitiei, pozitie pe care au pastrat-o, cu o singura exceptie, pana dupa speciala cu numarul 12


AUTOGRAFELE CLUJENILOR

SITEURI CFR CLUJ

LEGENDE

Ferguson din Gruia

Doctorul Rădulescu, al cărui nume îl poartă arena pe care joacă liderul, a făcut istorie la CFR şi datorită metodelor sale inedite

ANTENA1.O

  • SUGESTII

Parerea ta conteaza!

Asteptam opinia ta si sugestiile despre noul site. Multumim!

ARHIVA STIRI

Sapt. L M M J V S D
22         1 2 3
23 4 5 6 7 8 9 10
24 11 12 13 14 15 16 17
25 18 19 20 21 22 23 24
26 25 26 27 28 29 30  

SONDAJ

Care credeți că e cea mai importantă achiziție a verii?

  1. Sougou 214 ( 45.82 %)
  2. Weldon 142 ( 30.41 %)
  3. Camora 60 ( 12.85 %)
  4. Renan Garcia 24 ( 5.14 %)
  5. Ronny 19 ( 4.07 %)
  6. Lionn 8 ( 1.71 %)
  7.  
  8. Total : 467

  1. » arhiva sondaje

Programul GSPTV

  • Sursa programelor TV


Studiul de Audienta si Trafic Internet
paykasa - paykasa kart